Věděli jste, že Bílý lotos se potýkal s kritikou kvůli barevným tónům?

Seriál Bílý lotos se těší velké oblibě. Třetí řadu jsme vyhlíželi s napětím a přinesla očekávané i neočekávané. I navzdory všeobecnému věhlasu se ale ani tenhle seriál nevyhnul kritice. Diváci prvních záběrů, které platforma MAX vypustila do světa, nevyjádřili nesouhlas s dějem, obsazením nebo prostředím, v němž se příběh odehrává, nezamlouvaly se jim barevné tóny.

Dle jejich názoru se seriál utápěl v sépiových tónech, které evokují takzvaný „mexický filtr“. Ten je neodmyslitelně spjatý s filmem Stevena Soderbergha Traffic – Nadvláda gangů. V tomhle jinak veleúspěšném snímku z roku 2000 se skáče v ději z Mexika do USA a nazpět, a zatímco záběry ze slunného Mexika jsou laděné do teplé sépiově žluté, které mají v divákovi vyvolávat pocity horka a špíny, scény odehrávající se v USA mají chladnější modrý tón.

Kritici po uvedení snímku považovali tenhle filmový trik za obyčejnou lenost, jak vyjádřit rozdíly mezi zeměmi. Tvůrci Bílého lotosu si tuhle výtku zřejmě vzali k srdci, jelikož první oficiální trailer byl o poznání méně žlutý než původní záběry.  

Použité foto: Gage Skidmore / CC BY-SA 2.0 / flickr.com/photos/gageskidmore/5976781946

Kategorie:
Štítky:, ,

Další články